علمی-اجتماعی
چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

سلامت: ضد نفخ شکم است .
شريان ها و رگ ها راتميز مي کند .
ادرار آور و قاعده آور است .
براي درمان تب نوبه بکارمي رود
ريشه جعفري اشتها آور است .
سنگ کليه را دفع مي کند .
براي درمان اسهال بايد 20 گرم ريشه جعفري را در يک ليتر آب دم کرده و تنقيه کنيد .
دم کرده ريشه جعفري براي درمان تنگي نفس بکار مي رود.
براي درمان سرخک مفيد است .
خواص برگ و ساقه جعفري
براي رفع لکه ها و جوش هاي صورت دم کرده جعفري را روي پوست صورت بماليد .
براي روشن شدن رنگ پوست مقدري جعفري را در نيم ليتر آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و صبح وشب صورت خود را با آن بشوئيد بعد از يک هفته پوست صورت شما روشن مي شود.
دم کرده جعفري ضد تب است .
دم کرده برگ جعفري براي بواسير و سنگ کليه مفيد است .
خوردن چاي جعفري به هضم غذا کمک مي کند .
بعد از خوردن سير براي برطرف کردن بوي دهان جعفري بجويد.
جعفزي نفس را خوشبو مي کند.
براي درمان ضرب خوردگي و خون مدرگي له شده برگ و ساقه جعفري را روي عضو ضرب ديده بگذاريد .
لوتئولين همچنين متابوليسم کربوهيدرات در بدن را ارتقا مي دهد. جعفري همچنين حاوي ويتامين A و ويتامين C است که آنتي اکسيد قوي هستند.
مانند عامل ضد التهابي عمل مي کند
لوتئولين موجود در جعفري مانند يک عامل ضد التهابي عمل مي کند. جعفري حاوي ويتامين C است که آن نيز در عامليت ضد التهابي موثر است. اين مواد به بيماري هاي التهابي اجازه نمي دهد تا به بدن رسوخ کنند و از درد مفاصل و استخوان ها جلوگيري مي کند.ايمني بدن را ارتقاء مي دهد
از آنجا که جعفري حاوي ويتامين A و C است به ارتقاء کلي سيستم ايمني بدن کمک مي کند. ويتامين C به توليد کلاژن کمک کرده وبه محافظت بافت هاي مفاصل ياري مي رساند وبه گزارش نيک صالحي پوست را سالم نگه مي دارد. به بدن کمک مي کند در برابر بيماري ها راحت تر و موثرتر مقابله کند.
استخوان ها را قوي مي کند
جعفري حاوي ويتامين K است که مسئول ترکيب پروتئيني به نام الستئوکالسين است که تراکم استخوان را بهبود مي بخشد. بنابراين جعفري به شما کمک مي کند تا استخوان و دندان هاي محکم تري داشته باشيد. همچنين از گسيخته عمل کردن پروتئين بر روي قلب جلوگيري کرده و از بيماري هاي قلبي اجتناب مي کند.

 

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:33 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

مايوس مباش زيرا ممکن است آخرين کليدي که در جيب داري قفل را بگشايد.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 با این روش می توان قدرت حافظه را تا ۷۵ درصد افزایش داد.
استشمام روغن های تهیه شده از گیاهان دارویی می‌تواند به افراد کمک کند تا حافظه خود را تقویت کنند.

قدرت و کارآیی حافظه در افرادی که روغن تهیه شده از گیاه رزماری را استشمام می‌کنند، بین ۶۰ تا ۷۵ افزایش می یابد.
خاصیت تقویت کننده حافظه در گیاه رزماری که استشمام روغن این گیاه به فرد کمک می کند اتفاقات و همچنین وظایف خود در زمان مشخص را به یاد بیاورد.

افرادی که در معرض استشمام بوی گیاه رزماری هستند از قدرت حافظه بهتری برخوردارند

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:31 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

کمر درد ممکن است در اثر آسیب دیدگی ، نشستن و ایستادن نادرست و یا انجام فعالیتهای فیزیکی نادرست بوجود بیاید . در این مقاله تمریناتی ذکر می کنیم که به شما کمک می کنند که از کمردرد خلاص شوید.
صاف بنشینید و چانه خود را به سمت پایین خم کنید . حتما" سعی کنید که چانه خود را به قفسه سینه تان بچسبانید.این تمرین ساده باعث کشش ستون فقرات می شود و کمر درد را تسکین می دهد . این تمرین را حدود ۳۰ ثانیه انجام دهید . از آنجایی که این تمرین باعث کشش ماهیچه های پشت شما می شود ، بعد از انجام آن احساس آرامش می کنید.

می توانید این تمرین را تکرار کنید و تا زمانیکه احساس کنید کمر دردتان بهتر شده ادامه دهید. بهترین چیزی که در مورد این تمرین وجود دارد این است که حتی در محل کار هم می توانید آن را انجام دهید.

بازوهایتان را بچرخانید، دستهایتان را بکشید و به آرامی آنها را بچرخانید. ۲۰ دفعه در جهت عقربه ای ساعت و ۲۰ دفعه در جهت خلاف عقربه های ساعت دستهایتان را بچرخانید. بعد از انجام این تمرین دستهایتان را بالای سرتان ببرید و به هم قفل کنید.
 روی یک سطح سفت و محکم به روی شکم دراز بکشید، سر و بالا تنه خود را آرام آرام بلند کنید . حدود ۲ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس آرام آرام به موقعیت قبلی بازگردید .۱۰ بار این کار را انجام دهید.

 روی زانوهایتان بنشینید و دستهایتان را روی زمین بگذارید یعنی در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید . اول پای

راست خود را به سمت عقب بکشید انگار می خواهید از پشت به یک نفر لگد بزنید . بعد به آرامی پایتان را به حالت قبل باز گردانید و همین کار را با پای چپ خود انجام دهید. چند بار این تمرین را تکرار کنید

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

ویتامین آ محلول در چربی است و برای عملكرد طبیعی شبكیه چشم و رشد طبیعی استخوان، پوست، بیضه‌ها و تخمدان‌ها لازم است. در داروخانه ویتامین آ به شكل كپسول، قرص، قرص‌های جویدنی، قطره خوراكی و تزریق در دسترس است.ویتامین آ داروی بدون نسخه نیست و تنها برای درمان بیماران مبتلا به كمبود ویتامین آ مصرف می‌شود.

بسته به مشكل فرد،پزشك میزان بخصوصی از این ویتامین را تجویز می‌كند.پس ویتامین آ را دقیقا مطابق با دستور پزشك خود مصرف كنید و هرگز بدون مشورت با پزشك معالج میزان ویتامین آ را افزایش یا كاهش ندهید.كپسول‌ها را به طور كامل ببلعید و از جویدن یا خرد كردن آنها خودداری كنید.بهتر است اشكال خوراكی ویتامین آ را با معده خالی مصرف نمایید،اما در صورت بروز ناراحتی معده،دارو را پس از غذا میل كنید.

جگر، روغن كبد ماهی، زرده تخم‌مرغ، میوه‌ها و سبزیجات زرد یا نارنجی مثل هویج، سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره، كره و مارگارین منابع خوب ویتامین آ هستند البته منابع گیاهی حاوی بتاكاروتن هستند كه در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود. برای تامین نیاز ویتامین بدن از منابع طبیعی،سعی كنید یك رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

ویتامین آ معمولا در میزان طبیعی و درمانی باعث بروز عوارض جانبی نمی‌شود،اما مصرف دارو برای مدت طولانی ممكن است سبب بروز افزایش میزان ویتامین در بدن و برخی عوارض شود.سردرد، تشنج،تحریك‌پذیری،تب،ضعف یا خستگی،افزایش حساسیت به نور خورشید،كاهش اشتها،خشكی دهان،درد شكم،استفراغ،ریزش مو،خشكی و ترك خوردگی پوست یا لب‌ها و درد استخوان یا مفاصل از اثرات افزایش تدریجی این ویتامین در بدن محسوب می‌شوند.خواب آلودگی،سرگیجه،سر درد شدید،كاهش هوشیاری،دوبینی،اسهال،استفراغ،پوسته پوسته شدن پوست و خونریزی لثه از علائم و نشانه‌های افزایش ناگهانی این ویتامین هستند.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:11 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

وقتي زن خوب در خانه باشد، خوشي از در و ديوار مي ريزد (استوني)

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

  بسيار مهم است كه هركس آهنگ طبيعي بدن خود را بداند. اين آهنگ ثابت و غير قابل تغيير است و هنگاميكه به دنيا مي آييد، تنظيم مي شود. كافي است اين آهنگ را درك كنيد. اگر احساس مي كنيد كه دوست داريد زودتر بخوابيد، زودتر بخوابيد و در عوض، صبح زودتر از خواب برخيزيد. آهنگ طبيعي بدن،‌ برنامه ريزي از قبل تنظيم شده سلولهاي بدنتان است. پرنده هايي وجود دادرند كه با غروب خورشيد به خواب مي روند. اين پرنده ها را در آزمايشگاههايي قرار دادند و هنگام روز، محلي را كه آنها در آن قرار داشتند، ‌تاريك كردند و هنگام شب، آنجا را روشن نگاه داشتند. پس از مدتي متوجه شدند كه پرنده ها عصبي شده و شروع به خودكشي يا كشتن يكديگر كرده اند. آنها هنگام تاريكي مي خوابيدند و هنگام روشنايي از خواب بر مي خاستند و فقط جاي شب و روز برايشان تغيير كرده بود، ولي سيستم طبيعي بدنشان، اين نكته را درك كرده بود كه اتفاق عجيبي رخ داده است.

  وقتي در سكوت بنشيني و هيچ كاري نكني بهار از راه مي رسد و سبزه ها خود بخود رشد مي كنند. تو فقط بايد بدون انجام دادن هيچ كاري در سكوت بنشيني تا همه چيز خودبخود پديد آيد. تا بهار از راه برسد و سبزه ها سر بر آورند. همه چيز خود بخود رخ مي دهد. لازم نيست تو كاري بكني. مراقبه چيزي نيست كه بايد آنرا انجام داد، بلكه چيزي است كه بايد آنرا درك كرد و فهميد. همين كه تو مراقبه را درك كني و بفهمي، كافيست. آنگاه هر كجا كه در سكوت بنشيني مي تواني در حالت مراقبه قرار بگيري. مراقبه يك كنش و فعاليت نيست، بلكه حالتي از سكوت و بي كنشي است. همه چيز از فعاليت باز مي ماند تمام حركتها متوقف مي شود و تو در آسايش كامل قرار مي گيري. و آن لحظه، لحظه اي است كه در مي يابي فنا ناپذير هستي و فقط جسم تو از بين مي رود، خود تو هرگز. آنگاه تمام ترسها ناپديد مي شوند، زيرا همه ترسها در ترس از مرگ ريشه دارد. و نترس بودن ستون بنيادين يك زندگي شادمان است.

  عشق برترين شعر است و منظور من از شعر، شعر ادبي نيست. از نگاه من شعر چيزي فراتر سرودن چند بيت است. شعر ادبي را حتي كسي كه زندگي و جذابيتي شاعرانه ندارد مي تواند بسرايد، زيرا با آموختن برخي فنون براحتي مي توان شعر سرود. آنگاه تو يك فن آور خواهي بود. نه يك شاعر و از صد نفر شاعر، نود و نه نفرشان فن آورند. انواع ديگر هنرها نيز بدينگونه اند: از صد نفر موسيقي دان فقط يك نفرشان موسيقي دان واقعي است، نود و نه نفرشان فن آورند، و چنين است مجسمه سازي ، نقاشي، معماري، و ديگر هنرها. شعر واقعي نيازي به شعر سرودن ندارد – ممكن است شعر بسرايد و يا نسرايد. نقاش واقعي ممكن است نقاشي بكشد و يا نكشد اما زندگيش رنگارنگ، متناسب، متقارن و متوازن خواهد بود. نقاشي، شعر و مجسمه او خود اوست. منظور من از اينكه عشق شعر است همين است. عشق به زندگي تو بعدي جديد مي بخشد، تو را هنرمند تر مي كند. تو را از چيزهاي بسياري آگاه مي سازد كه از آنها آگاه نبودي؛ از ستارگان و گلها، از سبزي و سرخي درختان، از انسانها، از چشمها، از چهره ها و از زندگي آنان. هركس انساني بزرگ و با امكاناتي بي پايان است. هر كس ماجرايي باور نكردني و داستاني زنده است. هركس براي خودش دنيايي است.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

  بياموز بدون اينكه كاري را بكني در سكوت بنشيني. فقط بنشين! در خودت بيارام. در خودت رها شو. اين كار اندكي زمان مي برد، زيرا ما را بي قرار پرورانده اند. ما بدست كساني پرورش يافته ايم كه خود بيقرار بودند. آنان ما را مسموم كرده اند، ما را فاسد كرده اند- اما نه آگاهانه و از روي قصد. شايد آنها انسانهاي خوبي بودند. شايد قصد داشتند به ما كمك كنند اما ناآگاه بودند و انسانهاي ناآگاه نمي توانند كمكي بكنند. فقط مي توانند آسيب برسانند. آنان همه را بي قرار و ناآرام ساخته اند. همه همواره در حال دويدن اند. دويدن و دويدن. نمي دانند به كجا،‌ چرا و براي چه مي دوند! سرعت چيزي بسيار مهم شده انگار كه داراي ارزش ذاتي است. يك مراقبه گر فقط بايد كارهاي اصلي و اساسي انجام دهد و نبايد زندگيش را براي چيزي غير ضروري تلف كند. يك مراقبه گر بايد بياموزد چگونه آرامش يابد،‌ بياسايد و از آسودگي لذت ببرد. و اندك اندك در كانون وجودت جاي خواهي گرفت. و وقتي به كانون وجود دست يابي، به جاودانگي و ابديت دست يافته اي. براي نخستین بار طعم عصاره زمان را خواهد چشيد.

  همه چيزامكان پذير است اما تو بايد آنها را ممكن سازي. همه شرايط لازم براي ممكن شدن آنها در دسترس توست. فقط بايد آگاهانه عمل كني. به اين مي ماند كه تو زمين و بذري فراوان و آب و خورشيد را در اختيار داري، اما اگر بذرها را در زمين نكاري، هيچ گلي رشد نخواهد كرد و زمين تو بياباني پر از علفهاي هرز خواهد ماند. مهم ترين اصلي كه بايد به خاطر داشته باشي اين است كه تمام چيزهاي بي مصرف خودرو هستند و چيزهاي مهم و مفيد با كار و تلاش بدست مي آيند. دست يافتن به چيزهاي مهم و مفيد، تكليفي دشوار است. اگر دست روي دست بگذاري و كاري انجام ندهي نمي تواني به گل سرخي تبديل شوي. اكثر كساني كه به اين دنيا مي آيند، دست خالي مي آيند و دست خالي مي روند. اين مايه شرمندگي است. رهروان بیداری و عشق بايد كاملا شكوفا شوند. بايد سرنوشتشان را رقم بزنند.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

اول باید یک نفر که میخواهید آزمایش رو روی اون انجام بدین پیدا کنید .مثلا دوست ، خواهر ، برادر یا ... خوب حالا یک جای بی سر و صدا پیدا کنید که موقع انجام آزمایش کسی مزاحمتون نشه ، و نور اطاق هم بهتره که کم باشه .حالا از اون بخواهید که سر پا بایسته و به اون بگید که : (این تست به شما نشون میده که چطور میتونید از قدرت تجسم خودتون استفاده کنید . و از این طریق میتونید قدرت تأثیر گذاری فکر یا ذهنتون رو بر روی جسمتون اندازه گیری کنید) .

 خوب حالا جملات زیر رو به اون تلقین کنید: (لطفا راست بایستید و کاملا راحت و ریلاکس باشید . پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید و دستهایتان را شل و راحت در دو طرف بدنتان آویزان یا رها کنید . حالا از شما خواهش میکنم که چشمانتان را ببندید و تا زمانی که اعلام میکنم، همچنان بسته نگه دارید. خیلی راحت و بدون زحمت و کوشش به حرفهای من گوش بدهید.

حالا در شرایتی که چشمان شما بسته است ، از شما میخواهم که دستهایتان را به بالا بیاورید تا در سطح شانه هایتان به صورت افقی مستقر شوند . حالا کف دست چپتان را به طرف بالا بچرخانید ، به طوری که کف این دست مقابل سقف قرار بگیرد . از سوی دیگر انگشت شست دست راستتان را هم به طرف بالا بچرخانید ، به طوری که این انگشت هم طرف سقف اشاره داشته باشد.

حالا زمانی است که از قدرت تجسم شما استفاده میشود . برای این کار تصور یا تجسم کنید که یک کتاب خیلی سنگین بر روی کف دست چپ شما گذاشته شده است . تصور کنید که این کتاب بزرگ و خیلی سنگین یک دیکشنری یا اغت نامه میباشد. حالا تصور کنید که به شست دست راست شما نخی بسته شده است که این نخ به یک بادکنک بزرگی بسته شده که از گاز هلیوم پر شده است.فکر کنید،تصور کنید ،تجسم نمایید که این بادکنک دارد شست دست راست شما را به بالا و بالاتر میکشاند .بالا و بالا تر . در همین حال دست چپ شما لحظه به لحظه سنگین و سنگینتر میشود ، و به این ترتیب لحظه به لحظه پایین و پایینتر می آید . لحظه به لحظه دست چپ شما به پایین و پایینتر حرکت کرده و همزمان با آن دست راست شما بالا و بالا تر میرود . دست راست شما لحظه به لحظه به بالا و بالا تر صعود کرده و در همان حال دست چپ شما به پایین و پایینتر سقوط میکند ، دست راست به سمت بالا  ، بالاتر و بالاتر صعود میکند و دست چپ شما به سمت پایین ، پایین و پایینتر نزول پیدا میکند.دست راستتان به بالا میرود و دست چپتان به پایین می آید.به این موضوع جالب فکر کنید که دست راست شما دارد به بالا و بالاتر پرواز میکند و در همان حال دست چپ شما به پایین و پایینتر متمایل میشود . دست راست شما به سمت شما به سمت بالاتر متوجه میشود ... عالی است ، در همان حال دست چپ شما به سمت پایین منحرف میگردد ... خیلی خوب است لحظه به لحظه دست راست شما به بالا و بالاتر میرود ... و همزمان با آن دست چپ شما  پایین و پایینتر می آید. ) 

این روش صحبت یا تلقین کردن را برای چند دقیقه دیگر ادامه دهید . زمانی که از صعود دست راست صحبت میکنید ، کمی آهنگ صدایتان را بالا ببرید و در زمان صحبت کردن از پایین آمدن دست چپ ، صدایتان را آهسته تر کنید .

خوب حالا از سوژه بخواهید که چشمهایش را باز کند و به دستانش نگاه کند و به عکس العمل او توجه کنید.سعی کنید که هنگام انجام تلقین ریتم و آهنگ صدای شما حالت لالایی ، یک آهنگ خواب آور یا کرخت کننده ای را داشته باشد ، دراینصورت شانس پیدایش عملکرد دلخواه افزایش پیدا میکند.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:5 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با اثرات زیستی و فیزیولوژیک مراقبه در بدن انجام گرفته است و مدارک روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد رابطه مشخصی بین مراقبه و پاسخهای فیزیولوژیک بدنی وجود دارد. اساسی‌ترین تاثیر مراقبه آرام شدن نسبی متابولیسم ، کم شدن نسبی مصرف اکسیژن و کم شدن تولید دی‌اکسید کربن است. این کاهشها به دلیل آرام شدن نسبی متابولیسم است، نه تنفس آرامتر یا کم‌عمق‌تر شدن آن. در حالت مراقبه ضربان قلب هم کاهش می‌یابد و بطور متوسطه به سه ضربه در دقیقه می‌رسد. همچنین با توجه به کاهش نسبت و میزان تنفس در مدت مراقبه غلظت اسید لاکتیک خون نیز کاهش سریعی نشان می‌دهد. سطح اسید لاکتیک خون بستگی به نگرانی و تنفس دارد و سطح پائین آن در موردهای تحت آزمایش در طول مدت مراقبه به احتمال قوی به حالت آرامش فرد مراقبه کننده بستگی دارد. بر اساس نتایج تحقیقاتی انجام شده ، نشان داده شده است که مقاومت پوست در طول مدت مراقبه افزایش می‌یابد. در حالی که در حالت تنش و نگرانی ، مقاومت پوست بسیار پائین می‌آید. الگوی امواج مغزی در طول مدت مراقبه تغییراتی را نشان می‌دهد، بطوری که طول موج آلفا معمولا افزایش می‌یابد. علت و چگونگی بروز این تغییرات هنوز در دست مطالعه و تحقیق است.

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 210
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 7948
بازدید کل : 3514752
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>