علمی-اجتماعی
چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

  ممكن است من در اشتباه باشم. ممكن است من پيوسته در حال وانمود كردن چيزي باشم كه نيستم. هيچكس در اين مورد مطمين نيست. اطمينان كردن هميشه خطر است. اگر بدون اينكه به كسي حرفي بزنيد، خودتان تصميم بگيريد كه سيگار كشيدن را ترك كنيد، ‌احتمال موفقيتتان تنها يك درصد است. حال اگر از اين تصميم دوستان و اطرافيانتان را آگاه سازيد، ‌اين احتمال تا ده درصد افزايش مي يابد. اگر به جامعه غير سيگاري ها بپيونديد كه در آن هيچكس سيگار نمي كشد،‌ به احتمال نود و نه درصد، ‌سيگار را ترك خواهيد كرد. بزرگي مي گفت: ‌اگر مي خواهيد كاري را انجام دهيد و در انجامش مداومت داشته باشيد، گروهي از دوستان خود را بيابيد و اين كار را دسته جمعي و با هم انجام دهيد. درست مثل اينكه در زندان حبس شده ايد و مي خواهيد فرار كنيد. اگر بخواهيد به تنهايي اين كار را انجام دهيد، ‌احتمال موفقيتتان بسيار كم خواهد بود ولي اگر گروهي تصميم به فرار بگيريد، اين احتمال افزايش مي يابد. با وجود اين، هنوز اين احتمال وجود دارد كه فرارتان با شكست مواجه شود؛ ‌زيرا تعداد نگهبانان بسيار بيشتر از شماست. بهترين كار اين است كه با افرادي كه خارج از زندان و آزاد هستند، تماس بگيريد و از آنها تقاضاي كمك كنيد. آنها مي توانند ابزار، ‌وسايل و نقشه هايي را كه نياز داريد، به شما بدهند تا ساده تر از زندان فرار كنيد.

  مراقبه مخالفت با فكر نيست، فراتر رفتن از افكار است. چنان لخت و عريان شدن ذهن است كه خدا بتواند تو را آنگونه كه هستي ببيند. بدون هيچ صورتكي، بدون هيچ پوششي. چون يك كودك. و آن لحظه، لحظه بزرگ زندگي است وقتي كه عشق از فراسو بر تو جاري مي شود  و تو معشوق خدا مي شوي. اما تو مجبوري آنرا بدست آوري، بايد ارزش آنرا داشته و شايسته اش باشي. اين شايستگي از راه مراقبه بدست مي آيد. اتصال و مراقبه تو را براي دريافت عشق خدا آماده مي كند. خدا هميشه آماده است تا عشق خود را به ما بدهد ولي ما براي دريافت آن آماده نيستيم. فضاي كافي براي دريافت آن نداريم. چنان از آشغال، افكار، آرزوها، خاطره ها و روياها انباشته هستيم كه هيچ فضاي خالي در ما وجود ندارد. اين فضا را بايد ايجاد كرد. و اين هنر مراقبه است: ايجاد فضايي در درون.

  عشق الهي ترين تجربه زندگي است. عشق مدركي است كه ثابت مي كند كه هستي بدون معنا نيست، بلكه معنا و هدفي در آن نهان است. غير از عشق هيچ مدرك ديگري براي اثبات هدفدار و معنا دار بودن زندگي وجود ندارد. اگر تو مست مي عشق نشوي، بي هدف و سردرگم، چون پر كاهي در معرض نيروي ناشناخته طبيعت به اين سو و آن سو رانده خواهي شد. مادي گرايان به زندگي اينگونه مي نگرند. آن را تركيبي از ماده، محصول جانبي ماده و پديده اي ثانويه مي دانند. از نگاه آنان زندگي هيچ معنا و هدفي ندارد. اما بدون معنا و هدف فقط مي توان جان كند. نمي توان به رقص شادي درآمد. بدون معنا و هدف، فقط ترسوها مي توانند زندگي كنند. شجاعان خودكشي خواهند كرد. هيچ كس براستي قانع نمي شود كه زندگي بي معنا و هدف باشد، زيرا زندگي بي معنا و بي هدف نيست، بلكه داراي ارزشي ذاتي است كه بايد آنرا كشف كرد. ما ناخودآگاه، باطنا و فطرتا از آن اگاهيم. بطور مبهم مي دانيم كه زندگي بايد معنايي داشته باشد اما برايمان روشن نيست. بايد آنرا به روشنايي بياوريم. ما هيچ مدركي براي اثبات آن نداريم، مگر عشق را. عشق دريچه كوچكي را به روي مراقبه مي گشايد و از راه مراقبه پنجره اي به روي هستي خداوند گشوده مي شود. از اينروست كه من عشق را الهي ترين پديده روي زمين مي دانم.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:44 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

در ناحیه ای  مردم در هر فصلی بمیرند در بهار دفنش می کنند !!!

آیا می دانید چرا ؟

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:44 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

با سکوت مي توان شيطان را عصباني کرد(بلغارستاني

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

با رعایت سه قانون ساده می‌توان زمان زندگی را به طور چشمگیری افزایش داد.

این سه قانون عبارتند از :شاد زیستن، اجتناب از استرس و تنش روحی و داشتن شغل سبک

چراکه عواملی که بشر از سال‌ها قبل برای طول عمر به دنبالش بوده سه موردی است که در اختیار همه قرار دارد ولی هیچ گاه به آن توجه نشده است.
روابط اجتماعی و کاری افراد به راحتی می‌تواند میزان سلامتی فرد را در دهه بعدی زندگی مشخص کند.
مهمترین عامل در ایجاد سلامتی فرد کانون خانواده و پس از آن محل کار است، چراکه افراد بیشترین زمان زندگی خود را به ترتیب در این دو محل می‌گذرانند.
بنابراین چنانچه می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید؛ زیاد بخندید، نگرانی‌های را ازخود دور کنید و از کار زیاد و محل کار پر استرس دوری کنید.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

کبد به عنوان یک فیلتر عمل می‌کند به طوری که مواد سمی را از خون خارج ساخته و به حفظ سلامت ترکیبات خون در عروق کمک می‌نماید.
مشکلات کبدی شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها و نارسایی‌هایی هستند که به بافت کبد یا عملکرد آن آسیب می‌رسانند و عمدتا نیز بافت کبد در تماس با یک ویروس ممکن است ملتهب شود. مهم‌ترین عواملی که موجب بروز بیماری‌ها و ناراحتی‌های کبدی می‌شوند شامل ویروس‌های هپاتیت A، B و C، مصرف الکل و استفاده زیاد از داروهای مسکن هستند. به علاوه چاقی نیز موجب تجمع چربی‌ها در کبد می‌شود.
علائمی چون زرد شدن رنگ پوست، ناخن‌ها و چشم‌ها می‌تواند نشانه یک مشکل کبدی باشد. همچنین کاهش ذخیره گلبول‌های قرمز در خون فرد مبتلا به ناراحتی کبدی موجب ایجاد احساس ضعف و خستگی بدون دلیل آشکار می‌شود. همچنین فرد ممکن است دچار کاهش وزن ناگهانی شود. علاوه بر این خونریزی‌ بینی و لثه‌ها می‌تواند علامت دیگر عملکرد نامناسب کبد باشد. بیماری کبدی همچنین باعث ایجاد حالت تهوع، استفراغ و درد شکمی می‌شود.
اگر کبد آسیب شدید ببیند، بدن به جای رد کردن خون از کبد، دوباره خون را به این عضو بازمی‌گرداند و این امر باعث می‌شود که خون در مری و مجاری گوارشی وارد شود و در نتیجه مدفوع یا استفراغ بیمار خونی می‌شود.
بیماری شدید کبد به سایر اعضا نیز آسیب می‌رساند برای مثال طحال در چنین شرایطی نمی‌تواند به طور کافی و مناسب چربی‌ها را هضم کند و کلیه‌ها نیز آب حاوی نمک را نگه می‌دارند و در نتیجه تورم در ناحیه شکم و پاها بروز می‌کند.
از آنجا که کبد آسیب دیده روی تامین خون مورد نیاز قلب نیز تاثیر می‌گذارد لذا نارسایی کبدی می‌تواند به عملکرد قلب نیز آسیب وارد کند.
علائم بیماری کبدی ممکن است به طور ناگهانی یا به مرور زمان بروز کنند. بنابراین انجام معاینات دوره‌ای و مراقبت مناسب جهت پیشگیری از آسیب‌های جدی به این عضو حیاتی، ضرورت دارد

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

برای از بین رفتن محل سوختگی (خفیف) پارچه با اتو، لکه زرد را خیس خیس کنید و با پارچه زبری مثل کیسه حمام روی آن بکشید یا پنبه آغشته به آب اکسیژنه روی آن بمالید یا پیاز را نصف کنید و روی آن بمالید تا برطرف شود.
خط اتو انداختن
اگر می‌خواهید شلوار خود رابا اتو خط بیندازید که چشم همه را متحیر کنید، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفید محل مورد نظر را مرطوب کنید، سپس اتو بزنید.
روان شدن زیپ
اگر زیپ لباس شما سخت حرکت می‌کند، قطره‌ای روغن خیاطی یا کمی صابون به آن بمالید.
تیز کردن سوزن خیاطی
اگر سوزن چرخ خیاطی شما کند شده است. یک ورقه سمباده را زیر دستگاه قرار دهید و یک ردیف روی آن بروید تا سوزن تیز شود.
دوخت دکمه
توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید دکمه ی شما راحت کنده نشود، از نخ دندان برای دوخت آن استفاده کنید.
تمیز کردن گل‌های مصنوعی
برای تمیز کردن گل‌های مصنوعی ظرف پاکتی را از نمک آشپرخانه پر کنید و گل را داخل نمک فرو کنید. پاکت را خوب تکان دهید. گل‌های شما تمیز خواهد شد.
شیوه صحیح کوبیدن میخ
هنگام چکش زدن بر روی میخ، از انگشتان خود محافظت کنید. میخ را در قطعه ی کاغذ سخت سمباده یا مقوا فرو کرده و از این کاغذ برای نگه داشتن میخ در محل مورد نظر استفاده کنید. قبل از آنکه میخ کاملاً در سر جایش محکم شود، کاغذ را پاره کنید.
سوختگی با اتو
برای از بین رفتن محل سوختگی (خفیف) پارچه با اتو، لکه زرد را خیس خیس کنید و با پارچه زبری مثل کیسه حمام روی آن بکشید یا پنبه آغشته به آب اکسیژنه روی آن بمالید یا پیاز را نصف کنید و روی آن بمالید تا برطرف شود.

 

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌گویند در این حالت هموگلوبين‌ خون بيمار بيشتر از يك فرد عادی است.

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌گویند در این حالت هموگلوبين‌ خون بيمار بيشتر از يك فرد عادی است.

به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و بیشتر از16 در زنان به‌عنوان غلظت خون تشخیص داده می‌شود. بيماری غلظت خون به دو دسته اوليه و ثانويه تقسيم می‌شود كه در بيماری غلظت خون اوليه، توليد گلبول‌های قرمز خون توسط سيستم خون ساز بدن به‌صورت خودكار بالاست. در غلظت خون ثانويه، سيستم خون ساز بدن سالم است ولی بيماری‌هايی مانند بيماری‌های مزمن ريوی، كليوی و قلبی یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می‌شوند.افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می‌دهد.

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علائمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشياری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می‌شود.

خارش پوست به‌ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علائم شایع این مشکل هستند. درصورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری‌هایی مانند زخم معده، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می‌کنند. در شرایطی که غلظت خون به‌صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است.

در نوع ثانویه می‌بایست علت زمینه‌ای غلظت خون برطرف شود. برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می‌نمایند.در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می‌تواند به‌عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی‌تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می‌شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:38 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

پوست شما، نشان دهنده سلامتی شماست پوست افراد می تواند نشان دهنده میزان سلامتی در افراد باشد.

پوست شما می‌تواند یک سیستم هشدار اولیه حیاتی برای طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی باشد.

سطح پوست می‌تواند علائمی از استخوان‌های شکننده، دیابت و کمبود ویتامین‌ها را قبل از سایر علائم نشان دهد.

برخی مواد غذایی می‌تواند به سلامت پوست آسیب جدی برساند که یکی از آن‌ها مصرف نمک بیش از حد است. مصرف بیش از اندازه نمک باعث می‌شود تا پوست پف کرده به نظر آید و به بافت پوست آسیب برساند.

مصرف بیش از حد کافئین نیز موجب می‌شود تا پوست نازک‌تر شود و فرآیند پیری پوست با سرعت بیشتری انجام شود.

مصرف شکر به میزان افراطی و نوشیدنی‌های گازدار نیز می‌تواند سلامت پوست را به شدت مورد خطر قرار دهد
گوشت قرمز نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که می‌تواند به سلامت پوست آسیب برساند. مصرف آن به خصوص بخش‌های پرچرب آن به واکنش‌های التهابی منجر می شود

چین و چروک‌های عمیق بر روی صورت و گردن می تواند افزایش خطر ابتلا به شکستگی استخوان را نشان دهد. به این دلیل است که زنان با چین و چروک بیشتر احتمال دارد به تراکم پایین استخوان در نواحی مانند ستون فقرات و پاشنه پا مبتلا باشند.
افراد با مشاهده ضخامت، تیرگی و قسمت‌های مخملی در چین‌های پوست در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، باید آزمایش خون برای دیابت بدهند.

غده تیروئید مسوول هورمونی برای تنظیم درجه حرارت، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی و همچنین سلامت پوست، مو و ناخن است.

کمبود امگا 3 هم می تواند نشانه‌هایی را بر پوست شما نشان دهد. از عوارض کمبود امگا 3 خشکی پوست است. مکمل‌ها می تواند درمانی برای کمبود آن باشد، اما بهترین راه برای اصلاح کمبود از طریق رژیم غذایی است

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:38 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 Parkinson’s Disease)‏ یا

 PD، برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون

 (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد و بنابراین نام این بیماری به او تعلق یافت

 این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده های قاعده ای مغز موجب علائم ترمور ، ریجیدیتی عضلات وکندی حرکات میشود. 

این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی مثلاً لوودوپا (levodopa) آمانتادین ، بی‌پریدن و سلژیلین در درمان آن تجویز می‌شود. گاه از جراحی نیز استفاده میشود. البته نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در این زمینه بسیار زیاد است زیرا مانع پیشرفت بیماری و محدودیت عملکرد می‌شود

چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

با بيدار شدن بدن شما بايد به آن انرژي لازم براي يک روز را بدهيد و اگر خيلي دير اين کار را انجام دهيد تمام انرژي‌هاي روزانه را از دست داده ايد.  نخوردن يا دير خوردن صبحانه ميزان متابوليسم بدن شما را کاهش مي‌دهد و فعاليت‌هاي بدن کم مي‌شود. در پي کم شدن فعاليت‌هاي داخلي بدن بيماري‌هاي مختلفي به سراغ شما خواهد آمد.

ورزش نکردن هنگام بيدار شدن از خواب مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري را در شما 4 برابر کند. پزشکان توصيه مي‌کنند حداقل براي 5 دقيقه چند حرکت کششي انجام دهيد

 يکي از بزرگترين اشتباهاتي که ما اين روزها انجام مي‌دهيم استفاده بيش از اندازه از تکنولوژي و فن

اوري است. بسياري هستند که تا چشمانشان باز مي‌شود و قبل از آنکه از تخت خارج شوند به سمت تلفن همراهشان مي‌روند و شروع به کار با آن مي‌کنند.

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 445
بازدید دیروز : 763
بازدید هفته : 1937
بازدید ماه : 6227
بازدید کل : 3513031
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>