علمی-اجتماعی
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:43 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

نی نی با زن و بچه هایش رفت خارج از کشور و در آن جا در رفاه و آسایش زندگی کرد

نانا در اوج فقر دست به انتحار زد.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

حقيقت هرگز راحت نيست. در آغاز بسيار دشوار است. حقيقت در آغاز تلخ و درپايان بسيار شيرين است. نه اينكه خود حقيقت تلخ باشد، بلكه چون ما مدت طولاني در دروغ زندگي كرده ايم، وقتي حقيقت وارد شود دروغ هاي ما از هم مي پاشند و اين دردآور است. و حقيقت هيچگاه سازش نمي كند. وقتي از راه برسد تمام دروغها ناگزير بايد از هم بپاشند. حقيقت در آغاز از هم پاشيدگي مي آفريند سپس از آن تكه هاي از هم پاشيده ستاره ها متولد مي شوند. آفرينندگي پديد مي آيد. به همين دليل است كه فقط انسانهاي شجاع حقيقت را شناخته اند. ديگران در ناز و نعمت دروغهايشان زندگي كرده اند. براي مثال، انسان از مرگ مي هراسد و بدليل اين ترس، بدون اينكه چيزي از جاودانگي بداند خيال آنرا در سر مي پروراند. مردم نزد من مي آيند و مي پرسند: " پس از مرگ چه خواهد شد؟ " و من به آنان پاسخ مي دهم " نخست بگذاريد ببينم پيش از مرگ چه خواهد شد. شما هنوز زنده ايد و در حال حاضر نگراني شما بايد اين باشد كه زندگي چيست. " اگر بداني زندگي چيست، اگر از آنچه اكنون است آگاه شوي، مي تواني همين آگاهي را موقعي كه مرگ از راه مي رسد بكارگيري. اين همان آگاهي است. همان آيينه اي كه زندگي را باز مي تاباند، مرگ را نيز باز خواهد تاباند. و اگر تو آگاه شوي، هيچ مرگ و تولدي وجود نخواهد داشت. همه چيزي جاودان خواهد بود. اما اين بايد يك تجربه باشد نه يك خيال و پندار.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

  مردمي وجود دارند كه در توجيه بدبخت بودن خبره شده اند. اينان تا بدبخت نباشند نمي توانند خوشبخت شوند. فقط يك خوشبختي را مي شناسند و آن بدبختي است. چنين مردمي وقتي از بدبختي هايشان مي گويند مي تواني بدبختي را در چشمان، در چهره و در روش صحبت كردنشان ببيني. همه چيز نشان مي دهد از بدبختي لذت مي برند و در مورد آن لاف مي زنند. اينان بايد كه بدبختي اشان را بزرگ نشان دهند و آنرا تا آنجا كه ممكن است زير ذره بين ببرند. اما چنين مردمي چگونه مي توانند شادمان باشند؟ و تو هر لحظه بر سر دو راهي قرار داري. تو مي تواني يا راه غم را برگزيني يا راه شادي را. اينگونه عمل كن: در هر موقعيتي ببين كه چه چيزي آن تو را شاد و خوش و چه چيز غمگين و بدبخت خواهد ساخت.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

  دانش و اطلاعات، ظرفيت حيرت را از ميان مي برد. حيرت از گرانبهاترين پديده ها در زندگي است. هرچه بيشتر بدانید، كمتر حيرت مي كنيد و هرچه كمتر حيرت كنيد، معناي زندگي برايتان كمتر خواهد بود. ديگر شگفت زده نخواهيد شد. همه چيز برايتان عادي و معمولي مي شود. دل معصوم، همانند كودكان كه در ساحل به دنبال جمع كردن گوش ماهي هستند يا در باغ و بوستان بالا و پايين مي پرند، ‌مدام در حيرت است. اگر با يك كودك به راهپيمايي صبحگاهي برويد، از سوولات بيشمارش خسته مي شويد ... چرا درختان سبزند؟ ‌چرا گلهاي سرخ اين رنگند؟‌... كودك به همه چيز علاقه دارد. هرچه اطلاعات و دانشتان افزوني يابد، مشغول بودنتان در زندگي كاهش مي يابد. خيلي ساده از كنار مسايل زندگي مي گذريد و به هيچ چيز توجه نمي كنيد. ذهنتان بسيار باريك مي شود؛ ‌فقط به دنبال پول درآوردن هستيد. ابعاد زندگي، ديگر برايتان معنايي نخواهند داشت. در حيرت بودن، يعني در ارتباط قرار گرفتن با همه چيز و كاملا باز و پذيرا بودن.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

نی نی در بهترین زایشگاهها و در کنار چندین نفر از فامیل زایمان می کند

نانا روی درخت در حالی که برای دامهایش رفته روی درخت تا شاخ و برگ جمع کند روی درخت زایمان می کند و نوزادش را در دامن بلندش قرار می دهد مانند شیر ماده به پایین درخت می آید و به کلبه اش می رود.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:38 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

نی نی با رتبه بسیار بالا با عدم گزینش رتبه های پایین و نخبگان در دانشگاه پذیرفته شد و پست و مقام گرفت.

نانا با رتبه ی ممتاز گزینش نشد.

نانا با رتبه ی ممتاز در دانشگاه پذیرفته شد و با فقر و بدبختی درس خواند هرگز استخدام نشد.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:37 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

نی نی بدون این که صدا از جنبنده ای در بیاید در بهترین تختخوابها و رختخوابها به خواب می رود

نانا در شنهای داغ بیابان تشنه و گرسنه و راه گم کرده با پاهای برهنه و تاول زده با چشمان نیمه باز در بستر شن تنها آرام به خواب ابدی فرو می رود

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:36 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

نی نی ازدواج کرد و صاحب فرزندان پسر و دختر شد و عروس و داماد و نوه و نتیجه و نبیره و ندیده شدو تا ابد نسلش باقی ماند

نانا در عنفوان جوانی ناکام کشته شد

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

نی نی در هیچ تظاهرات و متینگی شرکت نکرد و بعد از پیروزی مبارزان بر استبداد رئیس شد و دستور داد نانا را اعدام کنند

نانا در  تمامی درگیریها و اعتراضات و اعتصابات شرکت داشت و بعد از پیروزی تبعید و بعد هم اعدام شد.

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

  يگانه راه ثروتمندي اين است كه دردسترس خداي هستي و تمام رنگها، رنگين كمان ها، ترانه ها و درختان و گلهاي آن باشي، زيرا خدا را نمي توان در معبدها يافت. معبدها به دست انسان ساخته شده اند. خدا را در طبيعت مي توان يافت. خدا در ستارگان و در زمين خواهي يافت. وقتي باران مي بارد و رايحه اي دل انگيز از زمين بلند مي شود، خدا را در آنجا مي تواني بيابي. خدا را د رچشمان يك گاو يا در خند ه هاي يك كودك مي تواني بيابي. خدا را در همه جا غير ازمكانهايي كه به دست مبلغان اختراع شده است مي تواني بيابي – اين مكانها تهي هستند. وقتي زندگي را همانگونه كه هست و بدون هيچ شرط و شروطي بپذيري، ناكهان خدا از تمام گوشه و كنارها خود را به تو مي نماياند. سرشار از خدا بودن ، يگانه امكان هر گونه معنا و هدف يافتن است. و كسيكه خدا را شناخته، فنا ناپذيري را شناخته است. آنگاه فقط جسم و تن او خواهد مرد. هسته اصلي وجودش براي هميشه و هميشه باقي خواهد ماند.

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 399
بازدید دیروز : 252
بازدید هفته : 399
بازدید ماه : 8389
بازدید کل : 3515193
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>